اکولوژی و کامپیوتر

درباره مسایل زیست محیطی و کامپیوتر

اکولوژی و کامپیوتر

درباره مسایل زیست محیطی و کامپیوتر

روزهای کم آبی


  


خشکسالی به عنوان بی سر و صداترین ببلایای طبیعی در مقابل سیلاب به عنوان پر سرو صدا ترین بلایای قرار گرفته است. این در حالی است که خطر و خسارت های ناشی از خشکسالی به مراتب بیشتر از سایر بلایای طبیعی مانند: سیل، طوفان، آتش نشان و حتی زلزله است . ولی به دلیلی که مشاهده ی تاثیر تخریبی خشکسالی نیاز به زمان به نسبت طولانی دارد ،مطالعه و تحقیق و نحوه برخورد با آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که وقوع یک دوره خشکسالی شدید علاوه بر خسارت های آشکار به طور معمول به محصولات کشاورزی ، فضای سبز و دامپروری وارد می آید و گاهی باعث قحطی می شود ، خسارت های ناپیدای دیگری را نیز باعث می شود که در مواردی جبران ناپذیر از حوزه های پیدا و آشکار آن است .

خشکسالی یک اختلال موقتی است و با خشکی تفاوت دارد چرا که خشکی محدود به مناطقی با اندک بارندگی است و و حالتی دایمی از اقلیم است ولی خشکسالی جز بلایای طبیعی نامحسوس است .

بحران آب در جهان

ایران تنها کشوری نیست که در سالهای اخیر با مساله بحران آب درگیر است بلکه جهان در حال تجربه بحران آب است . بیش از یک میلیارد از مردم جهان آبا آشامیدنی سالم و نمیمی از مردم جهان به بهداشت مناسب دسترسی ندارند .

برای مبارزه با کم آبی و مشکلات ناشی از آن از روش های زیر پیشنهاد می شود:

الف- اولویت های مصرف

 ب-جیره بندی

ج-اصلاح ساختار مصرف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.